Lichtpuntjes!



Gisteren was mijn blogje heel kort. Alleen een foto. Best leuk, maar geen 'klus van de dag' of iets dergelijks. Dat kwam omdat ik me bij het opstaan al niet lekker voelde. Beetje hoesten en alsof voortdurend opvliegers had. Ik bleek een beetje verhoging te hebben. 37.3 in plaats van de 36.6 die ik normaal meet. Ik schrok toch. Een beetje zoals toen ik hoorde dat er 'iets' gevonden was op de mammografie. Het kon nog 'niets bijzonders' zijn, maar ook het begin van ziek worden.

Ik ben in bed gekropen en heb de hele dag gerust. Gelukkig voelde ik me verder goed. Geen hoofdpijn of zo. Vannacht met een kwart slaappil een volle zeven uur geslapen. En vanmorgen was mijn temp weer 36.6. Gelukkig. Wel een opluchting. Het is wel ingewikkeld om niet angstig te worden, vooral de gedachte aan mogelijke benauwdheid is lastig van me af te zetten. Maar dat zal wel voor veel meer mensen gelden denk ik.

Ik luisterde gisteren in mijn bedje naar de Anti Corona depressie podcast van Tim Hofman
Deze keer met een interview van Rutger Bregman: hoe haalt een crisis juist het beste in de mens naar boven. Wat gaat er nu minder goed in de maatschappij en hoe kunnen we dat beter doen?

Ik luisterde ook naar een aflevering van de Brene Brown podcast.
Deze keer over hoe we emotioneel om kunnen gaan met alle nare gevoelens die we voelen.

Allebei heel bemoedigend en fijn. Aanraders.
Zo zijn er ondanks alles toch nog zoveel lichtpuntjes: 

Mijn schoonvader is gisteren 91 jaar geworden. Hij heeft nog steeds thuiszorg om te helpen na zijn recente ziekenhuisopname. Maar samen met zijn vrouw van 88 redden ze het prima. Hij was heel blij met de alle aandacht, app-jes, opgestuurde cadeautjes, bloemen en het filmpje waarop alle kinderen en kleinkinderen hem hebben gefeliciteerd en toe gezongen.


Zo lief! Van onze dochter kreeg ik een foto met deze hartjes-appel. 

Wim is gelukkig nu vier dagen vrij. Ook even geen stress uit die hoek dus. Bij al de berichten over besmettingen in verpleeghuizen onder bewoners en verzorgers voel ik een steek van ongerustheid.

Ik kreeg van een vriendin een pot met daarin blauwe lathyrus. 
Met een stuk gaas erbij en de tyrapjes om hem aan ons balkon vast te maken.


En, ik kreeg een mailtje met het huiswerk van de allerlaatste les van een cursiste die mee deed met de online thuisstudie: 'Opgeruimd wonen!' 
Met haar toestemming mag ik deze mail hieronder kopieren. 
Daar gaat ie:

Tja, hierbij dan voor de laatste keer een mail met huiswerk.
Wat heb ik veel aan de cursus gehad! Ik zag het als laatste redmiddel om eindelijk van mijn dichtgeslibde huis af te komen en dat is gelukt. 
De cursus zit uitstekend in elkaar. Een goede opbouw, zodat het niet te plotseling heel moeilijk werd. Ik keek ernaar uit om aan een nieuwe les te beginnen en dat had ook te maken met de positieve toon van jouw feedback op mijn huiswerk. 
Het opruimen is heel goed gegaan. Ik had niet gedacht dat ik zo makkelijk weg kon gooien. 
Ik ben weer blij met mijn huis. Natuurlijk wil ik het graag zo houden, maar er komt vast een moment dat het weer even minder gaat. Gelukkig heb ik dan de lessen nog. 

Ik had zo een hele rij met successen. 
Hier komen ze, in willekeurige volgorde:

1. Nieuwe tafeltjes in de zithoek.
2. Tassen uit de woonkamer en netjes in de hal.
3. Een opgeruimde vliering.
4. De hal is nu een goede binnenkomer.
5. Ik raak niet meer in paniek als er onverwacht bezoek komt of als er aangebeld wordt.
6. Het kastje met de witte boxen is nu overzichtelijk en netjes.
7. Foto's netjes opgeborgen.
8. Rustig kunnen lezen in een opgeruimde kamer.
9. Meer tijd overhouden voor leuke dingen.
10. Onrust niet meer weg hoeven te eten. Ook hierin ben ik beter voor mezelf gaan zorgen.
11. Elke avond de keuken en kamer aan kant maken, zodat ik smorgens weer blij beneden kom.
12. Het kastje vol rommel is weg.
13. Ik zeg nee tegen spullen van anderen. Mijn moeder biedt het nu zelfs niet meer aan.
14. Nee/nee sticker is zo fijn.
15. Veel kleding is weg.
16. Opgeruimde boekenkasten.
17. Elke week bloemen op tafel.
18. Plantjes in huis, die leuk in een groepje bij elkaar staan.
19. Goede ideeën om dingen aan te pakken.
20. De bank opschuiven was een goed idee!
21. Leuke reacties van vrienden / familie. Het effect was duidelijk merkbaar.
22. De meterkast ziet er niet langer 'ontploft' uit, maar is een goede vertrekplek geworden.
23. Zo fijn om iet eerst ruimte te hoeven maken als ik achter de laptop wil.
24. Heel blij dat ik de cursus met korting heb kunnen doen. Echt een cadeau aan mezelf!
25. Eindelijk de administratie op orde.

Er zijn nog wel wat aandachtspunten:
1. Ik ben nog niet klaar in huis. Ik heb voor de komende jaren een wensenlijstje, maar moet eerst sparen om het te realiseren. Het begin van een klus pot is er.
2. Ik ben anders naar mijn huis gaan kijken en zie wat er beter kan of opgeknapt moet worden. Dat kost tijd, maar ik zie nu beter hoe ik mijn huis mooier en fijner kan maken voor nog meer woonplezier
3. Tja, de printer... Ik zoek er nog een andere plek voor, maar dat wordt lastig in mijn mini huisje.

Ik heb de rommeltest ingevuld en werd er blij van. Ik denk dat jij ook gelukkig wordt van de uitslag. 
De rommelfactor is van 19 gedaald naar 0!!!

Ik wil je heel hartelijk bedanken voor de cursus en de fijne, persoonlijke begeleiding daarbij. 
Ik blijf je volgen via je blog. 
Het ga je goed! M.

Ja, daar kun je toch niet anders dan blij van worden.

Voor wie in deze tijd zin en moed op kan brengen om ook mee te doen aan deze thuisstudie is er een aanbieding die ik al per 1 maart op mijn website en in mijn rondbrief had gedaan.

Iedereen kan mee doen voor de helft van het geld. Voor meer informatie klik: Thuisstudie:'Opgeruimd wonen!' 


PS Voor wie niet met deze thuisstudie mee kan of wil doen: Op www.burobinnenkant.nl staan maandelijks de 'opruimtip van de maand'' en een 'fijn wonen tip van de maand'. 
Die kun je allemaal terug lezen en zo ook gratis inspiratie vinden om lekker aan de slag te gaan.

Heb het goed! Tot morgen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten