Een opgeruimd leven?



Een paar dagen terug plaatste ik het stuk uit Trouw over de voor en tegens van een opgeruimd leven. Ik vroeg om reacties van mijn lezers over dit onderwerp, om er mogelijk een soort serie van te maken.

Hieronder plaats ik de reactie van Mariëtte met - toen ik haar daar om vroeg - een paar foto's om te illustreren wat ze bedoelt:


'Voor mij is een opgeruimd huis een prettig gevoel. 

Het geeft rust en de mooie en leuke dingen in mijn huis krijgen meer aandacht, vallen beter op dan in een rommelige omgeving.

Ik heb foto's, planten, boeken, tijdschriften, een kaarsje op tafel dus geen minimalistisch huis. Wel geordend. Ik houd van opruimen en het schoonhouden is makkelijker in een opgeruimd huis. 


In de woonkamer op de eettafel heb ik altijd wat uit de tuin, nu zijn dat gedroogde papavers, in een glazen bakje Judaspenningen, wat takjes. 

Zo'n uitstalling heb ik ook op de dekenkist in de gang. Ik houd erg van tuinieren en de natuur. Die haal ik hiermee naar binnen.'


Ik lees je blog met veel plezier en leef mee met je lief en leed. 
Ik hoop nog lang te kunnen meelezen.

Hartelijke groet 
Mariëtte Bakker



Kijk deze leuke zomerfoto's! 
Hoe sfeervol en kleurrijk.
Dan krijg je daar toch weer helemaal zin in?
Dankjewel Mariëtte!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten