Dat was het opruimen!



Gisterenavond kwam ik thuis na een avondje 
met mijn vriendinnen van de vrouwentuin, en 
trof Wim, met onze dochter, bij de vuurplaats
- helemaal achterin onze tuin - 
die samen net begonnen waren 
met het maken van een vuurtje.

Gezellig!
Ik kon gelijk aanschuiven.
Op de foto die mijn dochter ongemerkt maakte, 
kijk ik weliswaar nogal zorgelijk serieus, 
maar het was eigenlijk vooral ontspannen.



Wim verbrandde allerhande snoeihout,
maar ook onbehandeld houten resten, 
zoals mandjes, bakjes en kistjes.
Ook het krukje dat onze dochter ooit maakte 
op de middelbare school moest er aan geloven.

Het werd langzaam helemaal donker
en herinneringen ophalend hebben we 
de hele handel vrolijk opgestookt.
Dat ruimde ook weer lekker op.

Vanmiddag bracht Wim met een vriend 
een auto vol grote spullen naar de stort.
Daar hoeven we nu ook niet meer heen.
Dat was het opruimen!

Nu komt de rest: poetsen, schilderen, 
gaatjes vullen en andere gaatjes boren,
kastjes, lampen en foto's / schilderijen ophangen
en meubels uit elkaar halen en in elkaar zetten
en natuurlijk uiteindelijk alles verhuizen.
We hoeven ons niet te vervelen... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten