Sjakie en de chocoladefabriek



Zaterdag zijn we in Zwolle naar de musical: 
'Sjakie en de chocoladefabriek' geweest.

Dat kwam zo:
Mijn zwager Peter speelde mee
en voor mijn schoonmoeder (91) kon het wel 
de laatste keer zijn dat ze haar zoon kon zien spelen.
Ze heeft hem vaak gezien bij het jeugdtoneel of op tv,
maar dan nu voor het eerst in een musical.

En het speelde in Zwolle waar ze woont, s'middags, 
met mijn schoonzusje en met ons twee erbij 
zou het deze keer toch moeten lukken.
Het was een hele toer, de auto in, 
in het theater in een rolstoel, 
een plek aan het einde van de rij 
en gedoe met de gehoorapparaten.

Maar het lukte.
Ik vond het ontroerend.
Na afloop werd ze aangesproken door 
de moeder van de Sjakie van deze voorstelling.
Allebei trots op hun zoon, dat schept een band.

Hieronder een illegaal opgenomen scene,
(maar de speelperiode is toch al bijna afgelopen)
slecht van kwaliteit, maar een leuke herinnering
aan een spelende en mooi zingende zwager.
Je hoort me ergens ook zeggen: 'Zooo!!'


1 opmerking:

  1. wat bijzonder om dit nog met je schoonmoeder mee te maken. Groet, Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen