Dat waren nog eens tijden...





The Partridge Family, begin jaren 70,
wat was dat leuke televisie in de tijd dat ik naar de brugklas ging.
Het was zo'n leuk verhaal, de alleenstaande moeder met haar 
vijf kinderen die de wereld veroverden met hun muziek.

Het was zulke lieve televisie!
Ik smolt natuurlijk voor de knappe David Cassidy.
Pas zag ik dat je nog songs kunt terugzien op You Tube.


Wat me verder opvalt is hoe de jongeren er in die tijd uitzagen.
Lange haren voor jongens en meisjes, slanke figuurtjes,
broeken met hoge tailles, vaak wijd uitlopend.
Een natuurlijke uitstraling, geen tattoos, 
geen opgespoten lippen of zware foundation,
nog zonder in de sportschool opgepompte spierballen. 



Hier was ik zelf net 12 jaar, 
de schoolfoto in de brugklas.
Ernaast paste ik een hoedje, 
en ben ik denk ik 15.

Geen lenzen, geen make-up, 
hooguit wat mascara uit
een doosje met een borsteltje.

Dat waren nog eens tijden....

1 opmerking:

  1. Dat waren zeker bijzondere tijden. Mooie herinneringen. En die foto van "schuifelen" Zo noemden we dat toch? Groet, Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen