Alles wat dierbaar is in een kamer!

 

Dianne Dengel

Elke week op vrijdag plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.

Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

Een illustratie van een slaapkamer
in een houten huisje ergens achteraf.
Een aandoenlijk beeld van een complete
familie samen slapend in het ouderlijk bed.
Inclusief de poes en het hondje.

Moeder heeft een lieve rood-wit geruite pyjama,
ze liggen samen onder een gebloemd dekbedovertrek.

De ingelijste trouwfoto hangt boven het bed,
de kinderen samen op de foto op het nachtkastje.

Ze lijken in diepe slaap, volkomen tevreden
met allemaal een dikke glimlach om hun mond.

Een gezellig rond vloerkleedje naast het bed,
en verder een kist aan het voeteneinde,
waar ik me van voorstel dat er haar trouwjurk in zit,
wat sieraden, de fotoalbums en de dagboeken.

Alles wat dierbaar is in een kamer!

PS Ik kan me niet voorstellen dat je zo kunt slapen.
Laatst sliep onze kleindochter bij mij in ons ouderlijk bed,
gezellig, maar ik heb bijna geen oog dicht gedaan.
Ze praatte in haar slaap en lag af en toe overdwars,
zodat ik op het randje lag en bijna uit bed viel.

Dus met zijn zessen en de dieren,
ik denk het toch van niet....

1 opmerking:

  1. Wat een gezellige boel zo bij elkaar. Zie het zo voor me. Groet, Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen