'Sweet potato pie'

 


Mary Whyte 

'Sweet potato pie'


Elke week op vrijdag plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.

Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

Een schildering die voor mij meer Thanksgiving laat zien
dan al die hijgerige Black Friday's van vandaag.

We zien niet veel van het interieur,
enkel de keukentafel die voor het raam staat.
De keuken lijkt een houten wand te hebben
en het halve gordijn houdt de zon en inkijk tegen.

Des te beter zien we de activiteit van het maken
van deze taart die deze vrouw waarschijnlijk
al wel heel veel vaker gemaakt heeft.
Ik zie de aandacht, de rust,
de simpele ingrediënten.

Ik vind alles er leuk aan:
De mooie blauwe kom, de deegroller,
het schortje van de vrouw, haar bril,
het bloesje met de stippen,
het blik waar het meel in zit,
en op tafel een takje met een
laatste bloemetje in een lege melkfles.

Straks lekker samen eten.
Lief he?


1 opmerking:

  1. Mee eens, alles is hier leuk en lief. Zou er zo binnen willen stappen om thee voor haar te zetten.

    BeantwoordenVerwijderen