Een mooie tijd!



George Hughes 

'Finding the fork'
Saturday Evening Post Cover 
1959

Elke week op vrijdag plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.

Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

Een leuke illustratie van een herkenbare situatie:
Er is iets per ongeluk weg gegooid bij het afval.
En ook nog iets wat in 1959 een kostbaar bezit was:
een bestek set, misschien wel zilver, die in zo'n mooie
met rood fluweel beklede doos werd bewaard.
Leuk ook de vuilnisbakken te zien waar het afval,
toen nog niet gescheiden, in werd gemikt.
Er was toen ook minder afval denk ik.
Minder plastic verpakkingen want de bakker,
de groente- en melkboer kwamen nog aan de deur.
Ik heb het idee dat we hier een jong paar zien,
pas getrouwd die samen hun leven opbouwen.
Een mooie tijd.


2 opmerkingen:

  1. Haar houding, die van opluchting, is ook prachtig uitgebeeld. Leuk tafereel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het wel romantisch: een geliefde die voor jou de vuilnisbak omkiepert, zodat je niet zelf hoeft te graven: ware liefde! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen