Kleuren kiezen


Hisao Kanno

Soms vraag ik mensen om kleuren te verzamelen 
die ze graag terugzien in hun huis, kamer of interieur.
Dat mogen plaatjes zijn van letterlijk 'van alles'.
We hebben een keer een zwembad gebaseerd 
op de kleuren van een felgekleurd bord 
met een groente / vismaaltijd erop.

Zelf vind ik deze foto zo prachtig.
Alle kleuren zou ik wel om me heen willen hebben.
Misschien mis ik nog een beetje rood, 
maar zo mooi: de parelmoer, de blauwen, 
de gelen, roze, oranje, groen, paars!

Is er een plaatje of een foto waarop 
jullie de kleuren in je huis baseren?

Het kan zo helpend zijn 
voor nog meer woongeluk!


 

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke vraag! Ik houd ook van kleur en laat mij daarbij graag inspireren door kunst. Het kleurgebruik van Jan Sluijters, Matisse, Bilibin, Rie Cramer en Carl Larsson vind ik prachtig. Maar wel als accentkleur. Zoals ik leerde toen ik deze zomer een muur in heftig emeraldgroen schilderde. Twee dagen later weer overgeschilderd. Voor de grote 'vlakken' kies ik dan liever een afgezwakte tint. Maar heb dan wel weer een rode fluwelen bank. Mijn motto is sindsdien het muurdebacle dan ook: 'Ik wil wel leven 'met' Matisse' maar niet 'in Matisse😊

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn dit voor geleurde steentjes, is dit glas ? Grt petra

    BeantwoordenVerwijderen