Aan de warme chocolademelk of aan een neutje

 


 Lyonel Feininger

'Verlichte huizen'

Elke week op vrijdag plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.


Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

Deze schildering past mooi bij de ingegane wintertijd.
Een rijtje verlichte huizen in de donkere nacht.
De mensen zitten lekker binnen, bij de kachel,
aan de warme chocolademelk of aan een neutje.

Ooit maakte ik een transparant van Sint en Piet
over de donkere daken rijdend met hun cadeaus.
Daar doet deze schildering me aan denken.
Mooie tijden waren dat!


1 opmerking:

  1. Gezellig, doet me denken aan die rijtjeshuizen met trapgevels en raampjes, die we vroeger uit zwart karton knippen, rond sinterklaastijd. Gekleurd vliegerpapier achter de ruitjes, en daarna werden ze opgehangen voor de ramen van het klaslokaal. Vond ik ook altijd zo'n gezellig gezicht. Net als bij de echte huizen, trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen