Lang leve buurman Henk!

 

Ja, de uitslag is er, en zoals verwacht heb ik Corona.
Toch is het niet leuk om zwart op wit te zien staan.

Nog meer niet leuk:
Ik zat gisteren met smart te wachten op mijn medicatie.
Met name de antibiotica voor mijn oorontsteking. 
Die zou worden bezorgd, maar was er niet om half 6,
om 6 uur of om 7 uur, maar kwam pas om 8 uur.
Inmiddels was ik er aardig onrustig van.

En in de zak zat van alles maar niet de antibiotica.
De apotheek was telefonisch gesloten. Wat nu?

Toen heb ik de apotheek in het ziekenhuis gebeld.
Die zagen de recepten in hun systeem staan.
Konden we ze dan daar niet ophalen?

Daarvoor moest ik dan eerst met de huisartsenpost bellen
(die zit daar vlak naast...) om een nieuw recept.
Nogal omslachtig en ook niet erg nuttig, 
want daar zien ze hetzelfde in het systeem.

Bellen dus: 
Ik moest nog allerlei vragen beantwoorden.
Terwijl er in die paar uur echt niets veranderd was, 
behalve dan dat de apotheek vergeten was het spul te leveren.

Na enig gepraat zouden ze het recept doorsturen. 
Het zou binnen het uur!!! klaarliggen.
(Het ligt ernaast, ze kunnen elkaar bijna zien...)

Onze bovenstebeste buurman Henk 
is op zijn fietsje door de donkerte 
naar het ziekenhuis gegaan, om ze te halen.

Daar aangekomen en gevraagd, 
hoorde hij dat het recept er gelukkig was.
Ze moest het nog even klaarmaken
(dat wil zeggen uit de la pakken)
En hij kreeg het mee.

Zo kon ik tegen half tien de eerste pil nemen.
Ondertussen vraag ik me af hoe ik aan de oorontsteking kom,
maar dat ben ik vergeten te vragen aan de huisarts.

Verder aardig geslapen.
Begin wel meer te hoesten en te snotteren,
maar ik hoop dat ik nu aan de beterende hand ben.

Wish me luck!

PS Lang leve buurman Henk!



3 opmerkingen:

  1. I wish you luck....veerkracht toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zulke buurmannen zijn goud waard (Maar eigenlijk zou het normaal moeten zijn om dit soort dingen even voor elkaar te doen / aan elkaar te vragen - we zitten allemaal wel eens omhoog, toch?)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schat van een buurman!
    Sterkte met alles, ook voor je man!

    BeantwoordenVerwijderen