In de bloei van mijn slijtage!!


Gisteren aan het eind van de middag belde dan de GGD. 

We moeten iedereen die we gezien hebben 48 uur voor het begin van de klachten op de hoogte brengen van onze Corona. Je schijnt dus twee dagen voor het zelf krijgen van klachten al besmettelijk te zijn. Dat betekent dat Wim die woensdag ziek werd, maar maandag naar koorrepetitie was daar ook aan de bel moet trekken. En iedereen op zijn werk, de buur familie waar hij bijles geeft en alle andere contacten, wat er best veel blijken te zijn.  

Voor mij geldt hetzelfde. Ik werd vrijdag ziek en moet alle contacten vanaf woensdag alarmeren. Nu zijn we ook bij de chirurg geweest voor de borstkanker controle. Dus die moest ik vanmorgen ook bellen. Ik hoop van harte dat niemand via ons Corona op heeft gelopen. Dat lijkt me zo naar!

In dat gesprek werd ook duidelijk dat ze toch graag een PCR test van mij willen hebben. Maar omdat ik niet zelfstandig naar de teststraat kan komen sturen ze vandaag iemand die mij komt 'thuisbemonsteren'. Ze komen dan helemaal in een beschermend pak. Oke.

Verder had ik dit weekend nog flink koorts en hoesten en snotteren, maar ik kreeg ook steeds meer pijn in mijn oor. We hebben mijn oor uitgespoeld, maar dat hielp niet. En de bloeduitstortingsplek op mijn buik zit me ook niet lekker. Nu was mijn eigen huisarts er vandaag niet, vanwege compensatie voor gedraaide weekenddiensten. 

Moet je dan een vervangende huisarts daarvoor vragen? Ik heb het na enige aarzeling aangedurfd om er over te bellen. En na overleg met de assistente hebben ze toch besloten voor een thuisbezoek. Wat heel fijn is, want ik maak me de hele tijd zorgen en voel me wel geisoleerd nu we de deur niet uit kunnen. Ze komt vandaag ergens nog bij ons kijken. Ook helemaal in een beschermend pak. Het is wat...

Wordt vervolgd!


5 opmerkingen:

  1. Dit is heel naar voor jullie. Maar wat ik me afvraag is: zijn jullie gevaccineerd?
    Sterkte en beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat "Ik ben in de bloei van mijn slijtage" zullen we maar zien als humor toch? Beterschap en sterkte met alle geregel etc. Groet, Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen