Een woonschilderij uit mijn geboortejaar!



 Jean Hugo

'Witte huiskamer'
1959

Elke week op vrijdag plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.


Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

Op dit schilderij kijk je vanaf de hal naar de woonkamer.
De hal heeft een grote staande klok en een vrolijk kleed
met een klein tafeltje, waarop een blauwe kan en een appeltje.

De deur naar de woonkamer staat uitnodigend open.
Daar is het licht, niet al te formeel en huiselijk gezellig.
Op het (op)klaptafeltje staat - dacht ik - een soepterrine.

Het schilderij is uit 1959, mijn geboortejaar,
maar is wat mij betreft nog helemaal bij de tijd.


1 opmerking:

  1. Heb ik je al eens gezegd dat ik dol ben op deze rubriek? Ook deze week weer een fantastische binnenkijken, wat een sfeer.

    BeantwoordenVerwijderen