Vakantiegevoel!




Gisteren was ik bij een vriendin op de koffie en lunch.
Ik had taartjes meegenomen van Driekant en een lekkere draaistok.
Zij maakte deze geweldige salade met verse groente uit eigen tuin.
Heerlijk, wat hebben we zitten smullen.
Het was fijn om elkaar weer te zien en bij te praten.
En eigenlijk is dat nu mijn liefste bezigheid:
Bijpraten en gezellig eten met mensen die me lief zijn.
Eigenlijk geeft me dat het fijnste vakantiegevoel!

Laatst gingen Wim en ik weer voor het eerst naar een terras.
Daar zaten we prinsheerlijk, het was marktdag, de zon scheen, 
we zaten onder een grote parasol, aan de koffie en Wim nam taart.


Daar geniet hij zo van.
Ik nam een Volkshuis lunch, ook heerlijk.
 
Op de terugweg liepen we eens door een ander straatje:
En we konden het niet laten om wat foto's te maken.
'Je hoeft helemaal niet naar Toscane' zei Wim nog,
'hoe idyllisch is het hier, zelfs een scooter staat erbij...' 






Er hing in het straatje dit vitrine-tje,
met deze tekst: 'Let de summer begin'.

En zo voelt het voor mij ook: 
De zomervakantie mag beginnen.
We hebben helemaal geen vakantie, 
Wim werkt in de zomer juist vaak extra veel,
maar door de gezellige uitjes krijg ik wel dat gevoel.

Aangemoedigd door dat gevoel vroeg ik pas nog 
of Wim na het werk met mij een een biertje ging drinken.
We kwamen terecht bij de Stadsbrouwerij Zutphen 
die een gezellig terras heeft op de markt. 
We namen voor de verandering een biertje met alcohol, 
daar zelf gebrouwen met de naam: 'Lamme goedzak'.
Echt lekker. En we namen er een portie bitterballen bij.

Een goede bitterbal, daar mag je me voor wakker maken.
Laten ze het bij de leefstijl club maar niet horen.

We kwamen te praten over onze vakantieplannen:
 'Wil jij eigenlijk nog weg?' vroeg ik Wim.
Voor hem hoefde het niet zo. Hij vroeg:
'Wat is voor jou nu echt fijn op dit moment?'
Ik moest er even over nadenken.

'Eigenlijk vind ik het vooral leuk om 
vrienden en familie op te zoeken, 
nu het eindelijk weer gewoon kan.
Dus, mensen te eten vragen, 
een spelletjesavond, naar de film,
naar een voorstelling, picknicken,
een eindje fietsen, lekker zwemmen,
misschien wat kleine logeerpartijtjes,
en verder lekker lezen, sport kijken op tv,
en wat kleine klusjes oppakken,
ergens een taartje eten, of een ijsje...
En vooral veel: niet teveel 'hoeven'.'

Nou, dat gaan we dus doen.
En dat voelt fijn!

Nu hebben we wel het geluk dat 
'onze' banketbakkerij Jolink door het Patisserie College 
is uitgeroepen tot de beste IJsmaker van Nederland 2021 
Dus straks zullen Wim en ik een selfie maken zoals deze 
van Jody, van de bibliotheek, en haar man, met erbij geschreven:

Niet op vakantie, maar wel een lekker (bekroond) ijsje van bakker Jolink.

Ik verheug me er op.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten