Hij wordt langer dan papa!

 


Norman Rockwell

'Hij wordt langer dan papa'
1939

Elke week op vrijdag plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.

Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

Dit schilderij van het jongetje - en het hondje - erbij
heb ik niet gekozen vanwege het prachtige interieur
of vanwege de mooie 'schilderachtige' kwaliteit.

Het is een schilderij dat ik meer bekijk alsof
het een strip, een cartoon of een reclamebord is.
Dat is dan wel weer bijzonder als je weet dat
het al gemaakt is in 1939 en er nu nog fris uitziet.

Maar ik heb dit doek in deze serie vooral gekozen,
vanwege de lieve huiselijkheid die het uitstraalt.

En omdat we toch bijna allemaal thuis zo'n plek hebben
waar streepjes - staan met data - om te kunnen zien
hoe wij of onze kinderen gegroeid zijn.

Als we gaan verhuizen is dat ook vaak iets wat
we moeilijk vinden om in ons oude huis achter te laten.

Misschien is het een tip om deze groeicurve
op een vastgezette plank op de muur bij te houden,
zodat de plank zelf gewoon mee kan bij een verhuizing.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten