Leuk voor een oma in spe...




Het verhaal achter deze slabjes en schortjes is 
dat ik een niet gebruikt kinderdekbed sloopje
kreeg van een buurvrouw met de vraag: 
'Kan jij hier misschien iets mee?' 

Ik maakte - ondertussen kijkend naar het schaatsen waar Thijsje Oenema 
nog schaatste - twee slabbetjes met een zachte badstof achterkant.

En een lief schortje waarvoor ik wat moest puzzelen.


En met een theedoek en wat restjes band een schort.

Ik dacht dat het leuk zou zijn om  
een keer weg te geven aan een oma in spe...

En toen werd ik zelf oma en gaf de hele set 
aan onze dochter in haar 10 dagen kraam pakket mand.

En zo had ik laatst zelf het schort voor toen ik bij haar kookte.
En draagt Sammie nu al een jaar de slabjes en 
is ze al bijna groot genoeg voor het schortje.

Dat had ik toen ik het naaide toch nooit kunnen denken....


2 opmerkingen:

  1. wat zijn ze schattig,echt een goed idee om dit van een oude dekbedhoes te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zult maar zo'n oma hebben! Prachtig!
    Groet, Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen