Aanbevolen boeken


Tja, toen ging het wel weer.
Ik bleek eigenlijk 'gewoon' ziek te zijn: algeheel gammel, last van mijn maag, misselijk, diarree, weinig eetlust (dat is uiterst zeldzaam bij mij) en heel erg moe. En dan gaan mijn gedachten stiekem toch richting uitzaaiing naar de maag of erger nog... Niet om vrolijk van te worden.

Mijn Wim sprak me toe: 'Het zijn allemaal zenuwen!' En dat zijn het denk ik ook.
Veroorzaakt door een combinatie van te veel willen, allemaal leuke afspraakjes rond de feestdagen, daardoor overprikkeld raken, al maanden maar hooguit vijf uren slaap per etmaal, nog maar kortgeleden een angstig ziekenhuisavontuur van ons kleindochtertje Sammie waar we allemaal van moeten bijkomen, vinden dat het nu maar eens afgelopen moet zijn met die kanker, onze verhuizing, al heel lang geen vakantie meer gehad en een klein buikvirus.
Sinds ik er een beetje aan toegeef begin ik me langzaam weer wat beter te voelen. Hoera!

Toen raakte ik in de knoop met Bol.com. Ik heb al lang in de rechterkolom van dit blog een lijstje met mijn favoriete boeken. Ik zag opeens dat de Opgeruimd Scheurkalender voor 2019 nog fier bovenaan het lijstje stond. Zo lang had ik er al niet meer naar gekeken. Dus daar moest ik wat mee. Maar hoe moest dat ook alweer???

Ik heb een account bij Bol voor dat verwijzingsprogramma. Maar ook een account waar ik gewoon zelf wel eens iets mee koop. Met een en hetzelfde e-mailadres maar met twee verschillende wachtwoorden. Die waren hoogst waarschijnlijk door mijzelf helemaal in elkaar verknoopt geraakt en ik wist niet meer hoe ik daar uit moest komen. Als je dan ziek bent lukt het helemaal niet meer. Het zag er ook allemaal heel nieuw en vreemd uit. Dan ga je toch aan jezelf twijfelen. Dus uiteindelijk toch maar de klantenservice gebeld en met hun tips en veel uit proberen wist ik uiteindelijk weer hoe ik boeken kon toevoegen. 

En toen kon ik van de weeromstuit niet meer stoppen. Het is nu een lijstje geworden met van alles door elkaar, maar het zijn stuk voor stuk boeken waar ik van genoten heb (of waar ik nog in bezig ben) en die een beetje weergeven 'wat voor eentje ik er eigenlijk ben'.




Wat ik erg leuk vond was dat mijn eerste opruimboekje, van Inge van der Ploeg: 'Houden van je spullen', nog steeds te koop is. Zij schreef dit al voordat al die Professional Organizers (ik houd niet van de benaming) uit Amerika en Japan overgewaaid kwamen.

Door dit boekje kwam ik voor het eerst op het idee om me als opruimcoach te gaan bekwamen.

En moet je zien waar het me gebracht heeft. Zelf heb ik een opruim boek / thuisstudie van 24 lessen geschreven. En daar heb ik al zoveel mensen mee kunnen helpen om hun huiselijke leven weer op orde te krijgen.

Het boekje is heel toegankelijk, helder en dicht bij huis geschreven. Het gaat het opruimen als (levens)kunst.
Ik kan het iedereen aanraden om het eens te lezen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten