Rust en geruststelling!



Vanmiddag stond er een bloemist voor de deur met deze prachtige bloemen van vrienden.
Op de foto zijn ze nog niet zo mooi dan in het echt. 
Dus kun je nagaan hoe mooi ze zijn. 
Ik ben er heel blij en een beetje verlegen mee. 

Even een update: De KNO arts heeft in mijn keel gekeken en ik ben weer helemaal heel. Dat gaf geruststelling. Het beetje schrapen wat ik doe komt van de spanning die zich er vast zet. Proberen zo min mogelijk te irriteren en ontspannen dus.

De chirurg heeft naar mijn ontstoken borst gekeken. De antibiotica doet zijn werk, maar er is nog een hele harde bult van bloeduitstorting en wondvocht die door mijn lichaam zelf moet worden opgeruimd. Dat kost tijd en ik moet geduld betrachten. En rust nemen want het kost mijn lijf veel energie. Ook de antibioticakuur is een aanslag op mijn weerstand. Maar het komt goed, is me verzekerd. Ook weer geruststellend. En ik neem naderhand een kuurtje probiotica om weer wat weerstand en ook conditie op te bouwen!

Ik heb een aanvraag ingediend voor psychologische hulp. En dan hopelijk in de vorm van EMDR die er voor kan zorgen dat de angst en paniek als gevolg van de traumatische ervaring na de bevalling van onze jongste dochter niet meer wordt getriggerd door zoiets als een ontsteking in het nu. Ik begrijp dat zo een afgebakende eenmalige gebeurtenis een goede kans maakt om 'op te lossen' door deze EMDR therapie. Daar ga ik voor.    






2 opmerkingen:

  1. Ik duim dat de EMDR aanslaat. Je hebt nu genoeg op je bordje zonder dat het verleden zich te pas en te onpas meldt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Jacquelien, wij kennen elkaar niet, maar via via lees ik al een tijd graag mee. En inmiddels leef ik ook mee. Ten eerste: heel veel vertrouwen en herstel gewenst! Ten tweede..
    Op deze ongevraagde medische tip zit je misschien niet te wachten, maar ik moest eraan denken omdat je noemde probiotica na afloop van de anti- te nemen. Ken je De Groene Vrouw, darmfloratherapeut? Dit artikel over hoe probiotica bij kan dragen aan goede gezondheid: https://www.groenevrouw.nl/blog/eerste-hulp-bij-antibiotica. Wie weet heb je er iets aan. Zo niet, dan heb ik niets gezegd. Ik duim op fijne dagen en veel gezondheid!

    BeantwoordenVerwijderen