Nee heb je...





Typisch gevalletje: 'Nee heb je, ja kun je krijgen!'

De nieuwe bewoners van ons oude huis hadden 
een stapeltje post bij ons in de brievenbus gedaan.  

Daarbij vond ik een geadresseerde reclamefolder 
van de Gezond en Wel winkel in Zutphen 
met interessante kortingsstickers.

Laat ik nu net een week of twee geleden
daar wat spullen hebben gekocht, onder andere 
dure probiotica en een paar Weleda cadeau artikelen.

Dus ging ik gisteren even daar langs 
om ons nieuwe adres door te geven.
En met de vraag of ik alsnog achteraf 
gebruik kon maken van de kortingstickers.

En dat mocht.
Dus ik kreeg 9 euro terug.

Ik liep met dat geld door naar de markt.
Daar kocht ik bij de kaaskraam een stuk 
heerlijke belegen kaas en een doos met 10 eieren.
Even later liep ik nog langs een kraam met fruit.
Ik liet de man 1,65 euro zien die ik nog over had.
Welk fruit kon ik daar voor kopen bij zijn kraam?
'Nou', zei hij 'hier heb je een zak mandarijnen,
die zijn eigenlijk 2 euro, maar neem ze maar mee!'

Zo liep ik met mijn handen vol spullen naar huis.
En ik bedacht dat het klopt dat vragen altijd vrij staat.
Dat als je vriendelijk bent mensen je tegemoet komen.
En dat niet geschoten altijd mis is. Toch?
Kijk nou, een schaal vol. 
Ik ben blij. 



2 opmerkingen:

  1. Kan me helemaal voorstellen dat je hier blij van wordt. Ik vind het slim gedaan van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "Scharrelen" noemen ze dat - en dat is LEUK!

    BeantwoordenVerwijderen