We will find a way!



Tja, dan gaat het ineens heel snel. 

Na het eerste telefoontje van de huisarts woensdag en het onderzoek vrijdag hoorde ik maandag (gisteren) dat de tumor die in mijn linkerborst is gevonden toch kwaadaardig is. 

Na heel veel vragen en uitleg gisteren kreeg ik vandaag een uitnodiging op woensdag 11 september voor een gesprek met Dini, de mamacare verpleegkundige en de anesthesist. Donderdag de 12e krijg ik voorbereidende onderzoeken / ingrepen en vrijdag de dertiende word ik geopereerd. 

Er ligt nu een patiënten informatie map op onze vensterbank die helaas in heel veel huiskamers terecht komt. 




Emotioneel kan ik het amper bijbenen. 
Ik krijg veel lieve reacties die ik dankbaar ontvang.
Ik ben best kalm en zie het niet somber in.
De prognose is vooralsnog best goed.
Ik krijg een borstbesparende operatie.
Daarna een serie bestralingen.

Na verder onderzoek van de tumor zou het 
ook nog minder goed kunnen uitpakken.
In dat geval zou ik helaas nog chemo 
of hormoontherapie moeten krijgen.
Maar dat is nog koffiedik kijken.
En ik bekijk het nu per dag.

Ik kan er verder niet veel aan doen.
Ik heb het niet zelf ontdekt en ik  
vertrouw er helemaal op dat de 
ervaren artsen weten wat ze doen.

Lang leve de borstenbus.


Deze tekst in dit lijstje heb ik bijna twee jaar geleden
voor Sinterklaas aan een van onze dochters gegeven. 

Het is een uitspraak uit een televisieserie
die we altijd heel troostrijk vonden.

Onze dochter vond dat het lijstje nu maar eens een tijdje 
van haar nachtkastje naar het onze moest verhuizen. 

Ik kijk er vaak naar en schiet dan soms vol.
En dat mag ook.



9 opmerkingen:

  1. Ook ik ben er stil van. Ik wens je heel veel sterkte en hoop oprecht dat het de goede kant op gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lang leve de bus, lang(er) ga je leven door de bus. Nu een rollercoaster straks heb je de tijd om te verwerken en te helen. Heel veel sterkte, X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dus toch kwaadaardig!
    Heel veel sterkte Jacquelien!
    Gr, Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Héél veel sterkte Jacquelien!

    Carola

    BeantwoordenVerwijderen
  5. pff, heb er even geen woorden voor. Helaas ben je een van de velen. Ja, ook in mijn familiekring. Heel veel sterkte om hier mee om te gaan.
    Groet,
    Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heftig. In onze familie zeggen we vaak: kalmte kan je redden. Dus het zit wel goed bij jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zware weg met hopelijk goede uitkomst. Ik overleef al 15 jaar een slechte prognose, het kan dus wel! Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen