Linde




Met Hemelvaart kwamen onze dochters een dagje.
Voor de gezelligheid zeker, maar ook om spullen,
van hen, die hier nog zijn, uit te zoeken.

We kwamen ook de vlag tegen die hier op de foto staat.
Daar hoort een verhaal bij:
Onze dochter Linde zag op weg naar onze kapper
een showroom/fabriek met een paar vlaggen, 
waaronder deze met in blauwe letters: 'Linde'.

Het bleek een merk te zijn van witgoed.
Samen hebben we de stoute schoenen aangetrokken
en gevraagd of we niet zo'n vlag mochten kopen.
Vanwege de naam natuurlijk 
en zo vlak voor haar eindexamen...

Na enig overleg mochten we er een meenemen.
En ook nog aanstekers en een notitieblaadjesbakje.
Zo hing deze vlag met de wimpel en de schooltas 
vrolijk te wapperen na het behalen van het diploma.

Nu kwamen we de vlag weer tegen.
Na even nadenken zei Linde: Hij mag weg.

Misschien is er wel een Linde in het land 
die deze vlag met haar naam wil hebben.
Laat maar weten dan stuur ik hem op.

PS Ik weet eigenlijk niet of we onze vlaggenstok houder
wel mogen bevestigen aan ons gebouw.
Ga ik eens navragen...

Hier in de straat wordt bij elke gelegenheid
veel, vrolijk en enthousiast gevlagd. 
Daar word ik altijd blij van.


3 opmerkingen:

  1. Die vlag is echt heel erg gaaf! Denk dat mijn dochter Linde hier heel blij mee zou zijn! 😍

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Leontine, dan is de vlag voor jouw Linde! Woon je in de buurt? Dan mag je hem zo op komen halen. En anders, mail me even je adres, dan sturen we hem op. Fijne dag, Jacquelien

      Verwijderen