Volgend jaar weer!

 
Vandaag heb ik me ondergedompeld in 
het Oeverloos Festival hier in Zutphen.

Het was de derde dag van het Festival. 
Ik ging met een vriendin, Wim had dienst.

We kochten een dag-ticket van 20 euro.
Daarvoor heb ik vier voorstellingen gezien.
Dat hadden er meer kunnen zijn, maar ik weet 
dat ik op een gegeven moment verzadigd ben.

Heel leuk is dat alles op loopafstand 
is in het centrum van de stad en dat 
we steeds allerlei bekenden zagen; 
Dat voelt dan toch zo knus!

De eerste voorstelling was dans en acrobatiek 
met mensgrote poppen waarbij de mens die 
ouder en afhankelijker wordt prachtig 
en ontroerend werd neergezet.

Daarna gingen we naar een hilarische stuk 
waar met hulp van 'vrijwilligers' uit het publiek 
Macbeth van Shakespeare werd gespeeld. 
Compleet met kartonnen kronen en zwaarden,
waarbij niet werd gekeken op een dramatische moord 
meer of minder en wij als publiek werden verzocht
om luidkeels mee te doen. Echt supergeestig. 

Daarna een dansvoorstelling aan de IJssel, 
waar het vooral ook leuk was dat er ondertussen 
gewoon mensen in kano's voorbij kwamen.   
  
En als afsluiter een dansvoorstelling 
op het dak van de parkeergarage naast ons huis.
Ik heb ademloos zitten kijken, wat was dat mooi! 

Grappig was dat ik vanaf mijn zitplaats 
net ons eigen balkon kon zien met 
de nieuwe geplante viooltjes.

Tussendoor hebben we bij het Koelhuis 
(bij ons om de hoek) in de schaduw 
een paar witbiertjes gedronken.
Zo heerlijk op deze laatste 
zonnige, warme zomerdag.

Volgend jaar weer!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten