De leste mooie dag van 't joar misschien


Maandag vroeg Wim of ik mee ging fietsen.
Ik had gehoord dat het weer zou omslaan
naar herfst en regen en had geen zin
om me kletsnat te laten regenen.

Maar Wim wist mij te overtuigen dat het in 
ieder geval in de ochtend droog zou blijven.
We moesten wel een zomerjasje aan
op deze laatste?? mooie zomerdag, 
maar verder was het verrukkelijk weer.

We gingen over de oude brug 
rechtsaf langs de IJsseldijk 
met de wind lekker in de rug.
Je bent hier in Zutphen binnen 
een paar minuten de stad uit
en zo zagen we even later
bonte koeien lui in de wei liggen, 
groepen vogels in de blauwe lucht,
het zilveren licht op de IJssel 
met af en toe een binnenvaartschip,
nog frisgroene weides en akkers, 
knotwilgen en populieren.
Nog niets te zien van de herfst.


We kwamen bijna niemand tegen. 
Heerlijk rustig, een heldere lucht. 
En het was echt heerlijk!!!

Ons doel was speculaasjes 
kopen bij Bakker Bril in Voorst. 
Op de terugweg - bij het gemaal -
pauzeerden we met een kopje koffie 
uit onze thermoskan en aten we er 
een boterhammetje met kaas bij. 

We waren maar een paar uurtjes weg
maar ik had het gevoel van een vakantie. 

Wat een goed idee van Wim!
En in dit geval helemaal fijn dat hij 
met zijn onregelmatige diensten 
zo op een doordeweekse dag 
een keer kan gaan fietsen,
als andere mensen werken.

In mijn hoofd ligt de herinnering als 
een dierbaar cadeautje opgeslagen.

Ik moest denken aan het lied van Skik: 'Op fietse'

En dan vooral vanwege deze tekstregel:
'De leste mooie dag van 't joar misschien'

Even luisteren? 
Klik hier op fietse

PS Vanavond hebben we een bijeenkomst 
met onze leesclub bij Liesbeth die gisteren 
een foto van deze mooie zonsondergang 
maakte vanuit haar woonkamer. 
We zijn vanavond welkom vanaf 7 uur
om de zon daar onder te zien gaan. 
Dat wordt weer genieten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten