Een veilige haven!

 


Janusz Kokot
'Landscape'
2020

Elke week op vrijdag plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.

Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

Een prachtige kleurenstudie
waarop je in de verte ook nog
een groepje huizen kunt zien.

Daar kun je van alles bij voelen.
Net wat je eigen stemming is.

Ik word hier vrolijk van
het geel, groen en oranje
van de gewassen op de akker.

Ik zie de bomen die tussen de huizen mij
een warm gevoel van beschutting geven.

En de huizen zelf, die zo met en bij elkaar,
een veilige haven zijn in het ruime landschap
voor de mensen die daar met elkaar wonen.

Ook, of vooral juist ook, als de lucht betrekt
en er een flinke regenbui aankomt.

Heel erg moo!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten