'Buddy to buddy' Zutphen op het NOS journaal


Op maandag post ik meestal
een blij en vrolijk makend bericht,
zoals een goed idee voor een meer
groene, duurzame en sociale wereld.
Om elkaar te helpen, te ondersteunen
en de broodnodige moed in te spreken.

En soms post ik ook gewoon iets moois
of grappigs wat mezelf een fijn gevoel geeft.

Om de week een beetje goed te beginnen.


Met alle oorlogsellende op het nieuws 
en het boek dat we met onze leesclub lezen: 
'Het achtste leven', over de Russische revolutie 
met alle corruptie en onderdrukking, 
vind ik het soms lastig om 
niet somber te worden.

Daarom was het extra fijn om op het nieuws 
te horen over het project: 'Buddy to buddy'.

In Zutphen loopt een speciaal project waar 
vrijwilligers gekoppeld worden aan vluchtelingen. 
Inwoner Sara en de Palestijnse vluchteling 
Yahya zijn nu twee maanden buddy's.

Voor het item uit het NOS journaal  
klik hieronder:

Ik heb besloten om me aan te melden als buddy,
om toch iets positiefs te kunnen bijdragen.
Ik houd jullie op de hoogte.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten