Maggie Smith

 

Maggie Smith is onlangs overleden.  
Ze is 89 jaar geworden. 
Ik vond haar een geweldige actrice. 


Ik zag haar in verschillende speelfilms, waar ze altijd een Zeer Engelse vrouw speelde. En ook al was ze daarin ook wel een volkse of zelfs een keer een dakloze vrouw, ze had altijd klasse en verfijnde, onderkoelde Engelse humor.









Ze is natuurlijk bij de jeugd heel bekend 
geworden door haar rol in de Harry Potter films.  

Nu zijn deze geweldige acteurs alle drie overleden.


Ze is de onbetwiste hoofdrolspeelster van de televisie serie en de films van Downton Abbey waar ze een prachtige, eigenzinnige vrouw neerzette.

Maar alle films hieronder die ik gezien heb met haar erin vond ik aanraders.






Deze film zag ik in de bioscoop 
en schreef er dit blogje over.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten