Niet te hard stampen

 

Ans Debije
'Shaky Balance'
2024

Elke week op vrijdag plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.

Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

Een schilderij, vers van de pers,
mooi als een abstracte kleurenstudie,
maar tegelijk zien we herkenbaar servies.
Glanzende, zacht pastelkleurige schaaltjes
die met zijn zessen zijn opgestapeld tot een
torentje dat zo maar om kan vallen.

Een beetje zoals ik
de wereld om mij heen nu ervaar.
Je hebt maar een klein trillinkje nodig
en de hele boel lazert om en valt in stukken.

We zijn zo kwetsbaar met zijn allen.
Laten we maar voorzichtig lopen,
vooral niet te hard stampen
en
volop genieten van alles
wat wel goed gaat!


2 opmerkingen:

  1. Heb het werk van Ans Debije even bekeken en haar stijl spreekt mij wel aan.Ze kan met een paar verfstreken op het doek allerlei materialen laten stralen en blinken…..konden wij dat ook maar met onszelf en de wereld om ons heen.
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijke voorstelling, prachtige kleuren ook.

    BeantwoordenVerwijderen