En zo niet? Dan toch!




Als je het gevoel hebt dat na al die natte en grijze kwakkel-winter-maanden je huis is dichtgeslibt en het te rommelig wordt thuis, begin dan eens met alle kastdeurtjes dicht te doen, de boeken in de kast recht te zetten, de vensterbanken leeg te halen en dingen selectief terug te zetten, kleine spulletjes te groeperen en dingen die weg mogen weg te doen. 

Dan je planten vriendelijk toespreken en verzorgen, nieuwe aarde en water geven en de dooie blaadjes weghalen. 

Dan de kussens opschudden en de dekentjes uitkloppen. De hele keet stofzuigen, spinnenwebben weghalen en alle ramen lekker even open zetten. Een lekker sopje maken en de boel dweilen. Alle ramen lappen en je bed verschonen. 

Dan een gezellige appeltaart bakken of in huis halen, een pannetje soep maken en een verse bos bloemen neerzetten.  

Kijk, daar word je zelf ook rustig van. 

En zo niet, dan zit je er toch thuis weer lekker bij.


3 opmerkingen:

  1. Na dat ik heel dit lijstje doorgenomen heb en eens rondkijk kan ik met een goed gevoel zeggen dat ik er in mijn huis rustig bij zit omdat het altijd al goed bijgehouden wordt.Wat ik zelf helaas niet meer kan door mijn beperkingen,wordt het meeste gedaan door manlief,dochter,zoon en schoonzoon die onlangs op zijn vrije zaterdag de lange hoge hedera heggen snoeiden,de oude klinkers voor en achter het huis van groene aanslag ontdeed,manden met viooltjes vulden etc. En als waardering voor die hulp verzorgde ik de lunch en de avondmaaltijd.Het was een drukke én gezellige dag zo samen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was het,Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

      Verwijderen
    2. Wat fijn zo'n familie om samen dit soort klussen te doen en dan ook nog gezellig eten. Rijkdom!

      Verwijderen