Bonjour!



Ik heb een hele fijne avond gehad 
gisteren met mijn vriendinnen.
Wat een rijkdom!

 Vannacht wel wat vaak wakker 
geschrokken om aan het malen te slaan.
Gedachten poppen op, daar doe ik niet veel aan, 
behalve me realiseren dat dat een natuurlijke manier
 is om om te gaan met slecht nieuws.

Wat nog niet eens slecht nieuws hoeft te zijn, 
maar natuurlijk is er een redelijke kans 
dat de uitslag van gisteren betekent dat 
de kanker op drie plekken tegelijk terugkomt.
En ondanks dat we allemaal zomaar 
iets kunnen krijgen voelt dat toch als 
een gevaar dat me boven het hoofd hangt.
Tegelijk is het iets dat niet van buiten komt 
maar zich afspeelt in mijn eigen lijf.

Dat is best verwarrend.
Maar ik ben niet in paniek.
Daar is nu ook geen reden voor, 
maar er komen wel veel vragen boven.
Wat als dit en wat als dat?

Ik heb vooral weerzin om weer 
een heel traject in te moeten gaan 
mochten behandelingen nodig zijn.

Maar tegelijk heb ik het fijne idee 
dat ik nu een half jaar heb waarin 
vooralsnog nog niets hoeft.
Maar wat me gelijk aanspoort 
om zuinig met die tijd te zijn. 
En dat gaat ook weer twee kanten op:

Aan de ene kant krijg ik de behoefte om 
AL mijn zaakjes goed te regelen voor 
het geval ik er straks een tijd uitlig.
Mijn cursus afschrijven maar 
nu met een deadline
(niet letterlijk).

Aan de andere kant kan ik een half jaar 
alleen maar fijne dingen doen, 
ontspannen en genieten!

Ik denk dat er een gulden middenweg is 
en daar zal het wel op uit komen.
Maar even afwachten hoe (en of) 
het lukt om mijn houding te bepalen.

Ik wens jullie allen een mooi dag!


3 opmerkingen:

  1. Ik hoop en bid van harte voor jou dat die drie plekjes iets heel onschuldigs zijn. En ik wens je in de tussentijd veel sterkte toe. Dat je dit halfjaar toch ook onbezorgd kunt genieten van fijne dingen. Je hebt gelijk, er kan ons allemaal iets gebeuren over een half jaar, of over een paar maanden, of morgen... Laat ons dan dankbaar leven...
    groetjes, Alice K.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap hoe jij je gevoelens beschrijft. Je gaat bewuster leven en dat is ook een soort rijkdom!

    BeantwoordenVerwijderen