Fingers crossed



Vanmorgen naar het ziekenhuis 
voor mijn jaarlijkse mammografie.
Ik zou om 11.55 gebeld worden 
door de chirurg met de uitslag.
Ik heb nu nog niets gehoord, 
maar daar reken ik ook niet echt op.

Meestal duurt dat wel wat langer. 
Sowieso voelt elke minuut veel langer 
als je wacht op zo'n uitslag en als
je eerder al eens een telefoontje 
hebt gehad met slecht nieuws.

Fingers crossed!

12.35 uur: 
Net werd ik gebeld:
Niet helemaal goed nieuws.
Er zijn drie kleine kalkplekjes gevonden 
rond het geopereerde gebied in mijn aangedane borst.
Dat hoeft niet perse iets te zijn, maar dat kan wel. 
Want ze waren er niet en nu zijn ze er wel. 

Ze willen het voor nu waakzaam volgen. 
Volgende mammografie over een half jaar. 

Mocht het dan nog zo zijn 
of vermeerderd zijn of gegroeid dan 
willen ze een stereotactische punctie 
doen om te onderzoeken wat 
de aard van de plekjes is. 

En dan volgt zo nodig behandeling. 
Dat wordt een half jaar toch met 
enige spanning afwachten. 
Jammer.

Eerst maar even bekomen. 


5 opmerkingen:

  1. Wat een tegenvaller Jaqueline. Toitoi met hoe het verder gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit zijn altijd hele spannende en zorgelijke tijden,helaas.
    Maar probeer er op te vertrouwen dat je in goede handen bent.
    Heb het meerdere keren van heel dichtbij mee gemaakt.
    Succes en sterkte wens ik je van harte!
    Ger van hoorndesovervloeds3.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat jammer, zo'n uitslag. Ik had je zo de rust van een goede uitslag gegund!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou zeg, wat vervelend onrustig voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sterkte! Ik denk aan j(ulli)e!

    BeantwoordenVerwijderen