Een automatiek als vitrinekastje



Een automatiek in de jaren 70.
Dat zie ik vooral ook aan de kleding.
De soulbroeken, die ik ook had toen ik 14 was.
Een hoge taille, strak en heel wijd uitlopende pijpen.
Ook de motieven met strepen en de blokken,
de hoge laarzen van de vrouw.
Je kocht een kroketje uit de muur,
of een nasi bal of een bami schijf. 

Persoonlijk heb ik daar een wens over:
ik zou graag een automatiek kastje hebben,
van gewoon een enkel rijtje boven elkaar.
En dan gebruiken om mijn mooie spulletjes,
als sieraden of lieve briefjes in te doen.

Een heel leuk soort vitrinekastje.
Maar ja, ze zijn niet te betalen...

1 opmerking:

  1. Bij de camping in Houten wordt dit kastje gebruikt voor de verkoop van eieren, aardappels, pond kersen! Handig toch. Grt petra

    BeantwoordenVerwijderen