Ik word er wel vrolijk van!

 


Lynne French

Elke week op vrijdag plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.

Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

We zien niet wie hier woont,
hoe het huis er van binnen uitziet
en van buiten ook nauwelijks trouwens.

Toch denk ik dat hier een aardig iemand woont.
Alleen al door de kleren aan de waslijnen en
de vrolijk bloeiende plant in de vensterbank.

De kleding in fleurige kleuren,
dat wijst op een laag 'grijze muis gehalte'.
Aandacht voor groen, dat zie je aan de plant.
Lekker schoon wasgoed dat fris ruikt in de wind.
Misschien ergens in het zuiden van Europa?
De lucht is blauw, de zon schijnt.
Is het een dorpje aan zee?

Deze Lynne French heeft de verf
op dit schilderij er vrij nonchalant opgezet.
Dat geeft het een spontaan en energiek gevoel.

Ik word er gewoon wel vrolijk van.
Net als van onze rood-wit-blauwe vlag
die dapper wappert op deze 5e mei.
Fijne dag!

1 opmerking:

  1. Ik heb een enorme voorliefde voor wasjes dus van dit schilderij word ik super vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen