Herman van Veen


Herman van Veen ontvangt maandag tijdens de uitreiking van de Buma Awards de Buma Lifetime Achievement Award. Van Veen heeft volgens de jury als componist, tekstschrijver en uitvoerend artiest een grote invloed op de Nederlandse theater- en muziekcultuur.

De 78-jarige artiest weet volgens de jury "met zijn unieke performancetalent, taalgevoel en veelzijdigheid niet alleen in Nederland, maar ook ver buiten de eigen landsgrenzen ongekend succes te boeken". "Zijn muziek is veelzijdig, variërend van pakkende melodieën en vrolijke deuntjes tot gevoelige en introspectieve ballades."


"Herman is in de afgelopen decennia uitgegroeid tot de ambassadeur van Nederlandse theater-, kleinkunst- en muziekcultuur in binnen- en buitenland. Kortom, eigenlijk doe je hem bijna tekort met slechts één Lifetime Achievement Award"


bron 


Het allermooiste liedje van hem vind ik:

Weet je nog?


Ik weet nog dat ik, ooit, zo'n veertig jaar geleden,

met mijn zwager, op het hoogste balkon in Carre 

bij een voorstelling van Herman van Veen was.


(Dezelfde zwager die pas genomineerd was 

voor een musical award, maar hem niet won helaas,

al is zo'n nominatie alleen al een eer.)


In de toegift zong Herman van Veen dit liedje.

De tranen liepen over mijn wangen.

Ik probeerde het niet te laten merken.

Daar hoog in Carre in het donker.


Toen we de trap afliepen in dat mooie trappenhuis

zei Peter: 'He, he, was me dat huilen!'


Mislukt dus....

Vind het nog steeds zooo moooi!!

  

 

1 opmerking:

  1. Ik ben gaan nadenken wat ik het mooiste liedje vind....ik weet het niet.Bij veel liedjes schiet ik nog steeds vol.Blijde boodschap...wij gaan weer naar een optreden,nu in Hengelo.

    BeantwoordenVerwijderen