Gezellige dagen


Donderdag hebben Wim en ik samen gewinkeld.
Dat mag in de krant, dat doen we niet vaak.
Eerst naar de opticien voor een nieuw brilmontuur voor mij.
Ik had laatst al een oogmeting gehad, ik heb soms het gevoel 
dat ik even moet knipperen of bewust scherpstellen 
omdat ik anders niet goed zie, vooral in de verte.
En jawel, na 4 jaar is mijn sterkte iets veranderd, 
nieuwe glazen moeten mijn ogen meer rust geven.
Dus ook meteen maar een nieuw montuur.
Ik heb er een gevonden die niet al te opvallend is 
en goed bij mijn gezichtsvorm past.
   In een half uurtje gepiept, 22 december ophalen.

Daarna wat Sintpakjes uitgezocht voor de kleinkindjes.
En toen was het tijd voor koffie met iets lekkers erbij.
Wim houdt erg van monchou/kersen taart met slagroom.
Het was markt en op de terugweg naar de fiets 
zag Wim deze mooie helleborus / kerstroos:
'Dat zou mooi staan bij ons op de balkontafel!'

Nu heb ik al lang geen bloemen meer gekocht, 
dus we vonden dat we ons wel iets moois 
in deze wintertijd konden permitteren.
De pot paste precies in mijn krat op de fiets.



Ik ben elke keer blij als ik naar buiten kijk.
Ik vind die witte bloemen zo mooi staan.
Verder hebben we alleen nog wat viooltjes buiten.
Volgende week komt daar een nep/kerstboom met lichtjes bij.

'S avonds had ik de eerste bijeenkomst van onze 
nieuwe net opgerichte naobers-filmclub.
Maandelijks kijken we een mooie film samen.
Iedereen neemt iets lekkers mee en zo hebben 
we een mooie avond die niet gek veel geld kost.
We keken naar Jalla Jalla, 
een hilarische Zweedse film uit 2000.

Vrijdagmorgen was ik uitgenodigd voor de koffie door 
een deelneemster aan mijn thuisstudie Opgeruimd wonen. 
We hebben fijn en gezellig zitten praten 
ik kreeg een heerlijk limoncello schuimgebakje.
Het was fijn om elkaar even in het echt te zien, 
we hadden al veel on/line gedeeld bij
het uitwisselen van verslagen van huiswerk
opdrachten van de opruimcursus en mijn feedback. 

Morgen vieren we pakjesavond bij onze kleinkinderen,
vanmiddag gezellig voetbal kijken met de bovenbuur.
Het kan niet op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten