Geluksmomenten met een hoofdletter!!



Sinds ik vorig jaar vier maanden op bed doorbracht vanwege mijn gebroken en geopereerde voeten, merk ik dat ik nog steeds niet helemaal op mijn oude energieniveau zit. En ik begin nu te denken - en te leren accepteren - dat dat misschien wel nooit meer zo zal zijn als eerder. 

Dat geeft niet, als ik maar niet probeer dat eerdere niveau te halen. Het werkt, merk ik zo langzamerhand, beter als ik leer om mezelf vaker pauze en rust te gunnen.

Drukke oppasdag gehad? De volgende dag niet veel 'hoeven'.

Te laat naar bed gegaan of slecht geslapen? Een ochtend luieren.

Een moeilijke dag gehad? Een paar uur onderduiken in een boek. 

En nu had ik laatst onverwacht zo'n fijn 'ontspan-uurtje': Ik kwam via via op You Tube bij een opname van een lied dat ik altijd heel mooi vond.

Ik klikte erop en genoot ervan. En toen ging You Tube zelf aan de gang: Steeds verschenen na elk filmpje weer andere mooie muziek opnames die ik waarschijnlijk al eerder had bekeken of ge'liked' en zo werd ik getrakteerd op een heel stel mooie liedjes en ik werd er zo gelukkig van. Muziek maakt zoveel gevoel los. Af en toe een beetje huilen, maar dat is natuurlijk ook nooit weg...

Ik vind het zo heerlijk dat we gratis en voor niets steeds opnieuw van deze geluksmomenten kunnen genieten door alle moderne media op het wereld wijde web. 

Ik zet een aantal hieronder met een linkje.

Rob de Nijs - Niet voor het laatst

Meryl Streep en vriendinnen - What a wonderful world

Kyteman - Sorry

Miss Montreal - Door de wind

Henk Poort en Emma Heesters - Vivo per lei

Simone Kleinsma en Paul de Leeuw - Zonder jou

Wende - Als de liefde niet bestond

Jan Dulles - Weet je nog

Jim van der Zee - Amar pelos dois

Carel Kraayenhof - Adios nonino

Og3ene - Lights and shadows

Mika en Paul de Leeuw - Ik heb je lief

 

Een hele fijne dag gewenst!


1 opmerking: