Wat een fijne dingen allemaal!

 

Wat een fijne dingen hebben we weer meegemaakt:
We gingen een klein eindje fietsen voor Wim zijn rug 
en kwamen bij vrienden terecht op de thee in hun tuin, 
waar we uitgenodigd werden om te blijven eten. 

De groente voor de salade kwam rechtstreeks 
uit hun moestuin in de schaal terecht:,
verschillende slasoorten, kapucijners, 
tuinbonen, courgette, en blauwe aardappel
dat werd aangevuld met tomaat, paprika, 
gerookte zalm, kleine visjes, olijven en feta.
Met een stokbroodje uit de vriezer 
dat werd omgetoverd in bruchetta.

Heerlijk! Vers en gezond!
En zo gezellig met vrienden in de tuin eten.
We kregen nog wijnbessen en lathyrus mee.
Wat een rijkdom! 

In de afgelopen dagen heb ik 
een witte linnen broek genaaid,
ben ik naar de kapper geweest en 
heb ik een paar oorknopjes gekocht,
en heb ik bijna mijn vierde omslagdoek af.

Ondertussen heb ik nu alle seizoenen 
van 'Kopen zonder kijken' Belgie gezien. 
Wat een leuke serie; echt een aanrader!!
Daar zag ik ook de nieuwe: 'De verraders USA',
en ben ik inmiddels weer helemaal verslingerd
aan de nieuwe serie: 'B&B vol liefde'!
Allemaal te zien op Videoland.

Ik heb nu alle boeken gelezen van Jane Fallon.
Het wordt tijd dat ze weer nieuwe schrijft.
Ik las dit boek: 'Verklein je pijn', 
zo interessant hoe je brein jouw pijn 
in stand kan houden of verergeren.
En ook hoe je je brein kunt helpen 
om niet de pijnprikkel op te zoeken. 
Echt een goede tip voor mensen met pijn.

Gisterenochtend ging ik met een oud cursiste 
en borstkanker lotgenote naar de film in Deventer.
Ik zet dan de auto aan de overkant van de IJssel en 
neem het pontje dat je dan afzet vlak voor Theater Mimik.
Dat tochtje maakt het vakantiegevoel compleet.

Het regende een beetje, dus het was fijn 
om dan juist naar de film te gaan. 
We zagen Thelma, een feelgood komedie, 
bijzonder omdat de hoofdrolspeelster 
iemand van 93 speelt maar zelf ook is.

Na de film gingen we lunchen in het theatercafe,
dat was heel goed verzorgd en lekker. 
Zo konden we gezellig bijpraten.
 
Vorige week was het een paar dagen heel warm
en hadden we mooie avondluchten 
met een rode zonsondergang.
Er staat weliswaar een gebouw voor, 
maar op ons kleine terrasje kunnen 
we er toch wel van genieten.

Maar we waren vorige week uitgenodigd 
om te komen eten bij vrienden in hun 
net afgebouwde huis pal aan de IJssel, 
met een enorm terras en een woonkamer 
met grote schuifpuien waardoor je gewoon 
de schepen voorbij ziet varen voor je neus.
Wat een geluk moet dat zijn om daar te wonen.
Gewoon zitten en voor je uitkijken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten