Dan voel ik me een echte huisvrouw!


Het stofdoekenmandje van vroeger!

Wij stoffen zelf eigenlijk niet meer. Wim soms. 
Ik neem liever onze horizontale oppervlakken af met een vochtige doek, maar echt alleen stof afnemen doe ik zelf zelden. 

Eigenlijk jammer want we hebben ooit deze supermooie zelfgemaakte stofdoek van een lieve bloglezeres cadeau gekregen.

Vroeger thuis vond ik het als jong meisje vooral leuk om de pledge spuitbus te gebruiken. Het was een soort wondermiddel: Alles werd er zo glanzend schoon van.

Mijn schoonmoeder had een paar jaar terug een (vakantie)hulp in de huishouding, een jong meisje dat desgevraagd het wandmeubel ging afstoffen en daarna de stofdoek midden in de kamer braaf uitklopte... 
Schoonmama heeft haar maar naar huis gestuurd...
Sorry, maar ik moest zo hard lachen!

Over schoon en dan vooral over een schoon gevoel: 

Wij hebben onze eetkamer tafel betrokken van een meubelmaker die hem precies volgens onze wensen maakte. Toen hij hem kwam afleveren bracht hij wat fijne staalwol mee en een pot witte bijenwas. Om de tafel af en toe mee te schuren en opnieuw in de was te zetten. 

En alleen al de geur van de bijenwas geeft een super schoon en fris gevoel. Ik moest het maar weer eens doen, het is al even geleden. Dan voel ik me een echte huisvrouw! 

Maar eigenlijk doe ik liever andere dingen dan stof afnemen!



2 opmerkingen:

  1. Ik kreeg ooit een tip om een blik (bijen)was open op tafel te zetten als je bezoek verwachtte en geen tijd had om te poetsen. Het hele huis zou "schoon" ruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier het stofdoek mandje staat nog altijd gevuld met oa koperpoets in de meterkast 😃

    BeantwoordenVerwijderen