Help, mijn kleren passen me niet meer!

 


Nou, dat valt dus vies tegen!
Ik ging mijn zomer- en winterkleren wisselen.
En heb nu zoveel kleren die me niet meer passen 
dat ze niet in de zes bakken passen die daarvoor 
boven in onze kast staan voor de seizoenswissel.

Ik denk dat het nu echt tijd is om 
definitief kleding weg te doen.
Ik ben echt 15 kilo zwaarder 
dan een jaar of vijf geleden. 

En vooral mijn buik is gegroeid.
Ik heb nog wel een taille als 
je me recht van voren ziet, 
maar een aansluitend jurkje ziet er 
als je me 'en profiel' ziet niet meer uit. 

Bovendien wil ik helemaal geen kleren 
meer dragen die me strak zitten of waarvoor 
ik mijn buik eigenlijk zou moeten inhouden.

De bewustwording dat het nu echt tijd is, 
om afscheid te nemen moet nog even indalen.
Zolang alles nog net in de bakken paste 
kon ik het fluitend van me af zetten.

Vanavond komen twee vriendinnen eten, 
ik geloof dat ik ze eerst maar eens laat grasduinen...
Hopelijk vinden ze er iets bij dat ze leuk vinden, dat
maakt het voor mij makkelijker om spul weg te doen.    

En als de eerste spullen weg zijn 
wordt het sowieso vast simpeler.
Als het eerste schaap over de dam is...

PS De vriendinnen hebben drie bloesjes, 
een paar shirtjes en een spijkerjasje meegenomen.
Zij bij, ik blij.

En toen, gisteren, lukte het me gewoon 
om twee wasmanden met spullen 
uit mijn kast te halen om verder 
door - of weg - te geven.
Ik had net dat duwtje nodig...


2 opmerkingen:

  1. Ik bewaar al 25 jaar een ivoorkleurige spijkerbroek met knopen in de hoop dat die ooit nog past. Afgelopen maanden wel 3 kilo afgevallen en de broek ligt nog op zolder, het was niet echt het weer om alles al te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kleding bewaren met de hoop er ooit weer in te passen doe ik al jaren niet meer. Vind dat alleen maar stress opleveren en zie er de toegevoegde waarde niet van in. Als het je nu een stok achter de deur oplevert om af te gaan vallen oke. Maar als je dat na een aantal jaar nog steeds niet gelukt is hoe groot is dan de kans dat het alsnog gaat gebeuren?Mij leverde het meer op de kleding gewoon weg te doen en alleen nog maar kleding in de kast die past! Met als bijkomend voordeel dat ik weer meer ruimte in huis heb.

    BeantwoordenVerwijderen