Ziek, zielig, duizelig, misselijk, pijnlijk


Tja het gaat hier echt niet goed.

Ik had al weken last van mijn rechteroor: Het begon met een gevoelig plekje in mijn binnenoor. De huisarts zei dat het erg geirriteerd, droog en schraal uitzag. Eerst nam ik wat amandelolie oor druppels, daarna oordruppels met triamcinolon-acetonide van de huisarts. 

Na nog een bezoekje bij de huisarts een paar weken erna kreeg ik er pijnstillers bij. Dicoflenac met een maagbeschermer, maar daar werd ik eigenlijk ook naar van. Ook kreeg ik steeds weer een beetje verhoging. En een doof, zeurend, pijnlijk oor. 

Weer terug naar de huisarts. Mijn trommelvlies was nu ook aangedaan, daarom kreeg ik toen toch een Antibiotica kuur. Die leverde me precies een pijnvrije dag op. 

Bij controle bij de HAP bleek het er allemaal rustig uit te zien. Gelukkig. Maar over was het niet. Ik kon op Hemelvaartsdag niet terecht bij de huisarts, die vrijdag erop ook niet. Ik maakte een afspraak voor dinsdag na Pinksteren. Maar die heb ik die vrijdag weer afgezegd, want toen ging het net wat beter en ik had goede hoop dat het nu allemaal tot rust zou komen. 

Dinsdag belde ik weer naar de huisarts en kon een afspraak krijgen voor afgelopen vrijdag. Met de hoop dat het ondertussen misschien over zou gaan. Afzeggen kon altijd nog. 

Een vriendin opperde dat het misschien een herpes in mijn oor zou kunnen zijn. Dat gaf een mogelijke oplossing, maar tegelijk ook verwaring. Maar donderdagmorgen was ik zo naar en duizelig er ook bij dat ik maar weer de assistente belde en diezelfde ochtend gelijk terecht kon. Niet bij mijn eigen huisarts, maar een aardige man die echt goed keek en een ontstekinkje in mijn binnenoor zag, een beetje om een hoekje. Als hij daar op drukte deed het ook gemeen zeer. Het trommelvlies zelf zag er wel rustig uit. Een herpes in mijn oor vond hij niet waarschijnlijk. Hij heeft een verwijzing voor de KNO arts uitgeschreven omdat het hele 'oorzaakje' nu al zo lang duurt, bijna 8 weken. Hij schreef antibiotica oordruppels voor. Die kon ik nemen met 4 keer per dag een zetpil paracetamol en hij wenste me snel beterschap. 

De afspraak met de KNO arts is gepland op donderdag 30 mei. Nog een hele week wachten. Dat lijkt snel, maar als je wat mankeert voelt het als eindeloos wachten. Vooral omdat ik me de volgende morgen, vrijdag ook nog misselijk erbij voelde en duizelig, draaierig en de pijn nam eerder toe dan af. 

De huisartsenpraktijk was niet telefonisch bereikbaar want de assistente was zelf ziek. Toen heeft Wim me er even heen gereden. Ik kreeg er van de praktijkondersteuner pijnstillende oordruppels bij. Mijn evenwichtsorgaan was waarschijnlijk aangedaan vandaar de duizeligheid en misselijkheid. Nu moest ik dus twee soorten druppels door elkaar gebruiken. 

Ik voelde me zo ziek. Ik heb vannacht bijna niet geslapen, vanmorgen leek de pijn iets minder.

Hopelijk knapt het nu snel op. Ik ben zo gammel en moe en huilerig. Ik merk ook dat ik bang ben. Wat zou er nog meer achter kunnen zitten? Waarom blijft het zo ontstoken? Gaat het ooit nog over?

Ik houd mezelf bezig en rustig met puzzeltjes en suffe series op Videoland. Maar waar ben ik zelf en waar is mijn energie ergens onderweg gebleven? 

Al met al geen vrolijke blog. Er zijn heus ergere dingen, maar mijn hoofd zit vol met narigheid. Sorry, moest even klagen.

Enne, op mijn kop staan ga ik ook echt niet doen met die duizeligheid....

 

5 opmerkingen:

  1. ja dat is zo, heb je pijn dan duurt het (te) lang om pas 30-5 te kunnen komen. Ook om maar niet te weten wat je eigenlijk precies mankeert. Hopelijk komt er 30-5 eindelijk meer duidelijkheid en behandeling. Ik wens je heel veel sterkte de komende dagen! Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoop dat je snel herstelt.
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ellende dat je zo lang geen duidelijkheid hebt en zo lang moet wachten om bij de kno arts terecht te kunnen. Is toch van de gekke ik zou zeggen dat je een spoedgeval bent. Heel veel sterkte hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat naar, om steeds zo'n pijn te hebben. Een spoedig herstel toewenst Jacquelien. Groetjes van Brigit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pijn aan of in je hoofd, zit zo dichtbij dat het alles overheersend is. Goed toch dat je op je blog de ellende van je afschrijft. Wens je sterkte en een snelle beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen