Raadsel opgelost!


Lang leve dokter Schenkels uit Amersfoort.

Gisteren heb ik 's middags van drie tot zes (na mijn oordruppels van 3 uur) als een blok geslapen. Toen ik wakker werd moest ik plassen. Ik weet nog steeds niet hoe ik naar de wc heb gelopen. Ik was compleet dizzy, zwalkte van links naar rechts door de gang en viel bijna. Ik was benauwd en misselijk en heel erg duizelig.

Wim kwam net thuis van een boodschap en kwam aan met glaasjes water en koude washandjes. We zijn mijn bloeddruk maar eens gaan meten. Verschillende keren. De bovendruk was tussen de 166 en 180, de onderdruk rond de 100. Mijn hartslag was niet verhoogd juist aan de lage kant, tussen de 50 en de 60.

Maar vooral de misselijkheid en de duizeligheid was voor mij heel naar. We besloten toch maar de huisartsenpost te bellen. Een dokter zou terugbellen. Die stelde voor om toch maar even naar de spoedpost te komen. Dus eerst aankleden (met hindernissen voor gevorderden). Wim reed. Gelukkig was het helemaal niet druk. We konden gelijk doorlopen. 

Dokter Schenkels heeft alles onderzocht. Bloeddruk: 160 - 110 Temp: 37.8  Mijn rechter binnen oor was onrustig, trommelvlies naar binnen getrokken. Hij deed testen met mijn gehoor en de duizeligheid. Ik bekende gelijk maar dat ik een stresskip ben en vroeg hem of het allemaal niet van de spanning kon komen. En Wim vroeg of de hoge bloeddruk de oorzaak kon zijn van de duizeligheid. Allemaal niet waarschijnlijk. Hij zou eerst maar eens overleg gaan voeren met een KNO arts. 

Even later kwam hij met de uitslag: De oordruppels met Antibiotica waren de oorzaak. Er is ooit een gaatje in mijn trommelvlies geprikt (omdat er toen vocht achter zat) en die druppels kunnen daar doorheen. Voor mensen die daar gevoelig voor zijn, kan dat heftige duizeligheid veroorzaken. Het is een soort vergiftiging. Ik had me niet aangesteld of me zaken ingebeeld

En terugkijkend klopte het ook dat de duizeligheid was ontstaan nadat ik de AB druppels was gaan gebruiken donderdagmiddag. Eerst een klein beetje, maar gaandeweg dus heftiger. 

Ik moest gelijk stoppen met de druppels en kreeg een recept voor andere druppels, eigenlijk oogdruppels die ik dan in mijn oor moest gebruiken. Aanstaande donderdag moet ik toch naar de KNO arts en die zou dan verder kijken of er nog behandeling nodig was.    

Ik kon deze dokter wel zoenen!  

Ik heb hem wel drie keer hartelijk bedankt voor zijn zorgvuldige en rustige benadering. 

Lang leve dokter Schenkels uit Amersfoort!

Later thuis zakte de duizeligheid wat af, ik kon wat eten en koffie drinken en de bloeddruk was weer prachtig. 

Vanmorgen nog wat onzeker op de benen en licht in het hoofd, maar het gaat al beter!

   

4 opmerkingen:

  1. Wat fijn voor je Jacquelien. Dat het maar steeds beter mag gaan. Allemaal goede mensen in Amersfoort [ha,ha] mijn woonplaats. Groetjes Brigit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Birgit, fijn dat zo'n ervaren huisarts weekenddiensten op de HAP draait buiten zijn woonplaats. Hij was zelf al met pensioen. Tja, Amersfoort, daar heb ik op de middelbare school gezeten. Twee jaar. Op het Corderous en het Farel College. Op de fiets vanuit Baarn. Door weer en wind. Groet, Jacquelien

      Verwijderen
  2. Dat is een heel stuk doortrappen, vooral met regen. Fijne dag gewenst. Groetjes van Brigit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend fijn voor je! Een ervaren ouderwetse huisarts heeft tenslotte een juiste diagnose gesteld.

    BeantwoordenVerwijderen