Een heerlijk huis, met een leuke familie!

 



Peter Brown

Elke week op vrijdag
plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.

Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

Een prachtige hal ergens in de maand mei.
De voordeur staat open, we zien frisgroene bomen.
Volgens mij heerlijk weer, met een graad of 21.
De vloer is net in de was gezet, een actie die
samenviel met de grote voorjaarsschoonmaak.
Er loopt een klein hondje naar binnen,
op zoek naar speelkameraadjes om
in de tuin wat te gaan ravotten.
Een heerlijk huis, denk ik,
met een leuke familie!


1 opmerking:

  1. Mensen die dit soort taferelen schilderen, lijken mij ook leuke mensen. En mensen die zulke schilderijen op hun blog plaatsen, ook!

    BeantwoordenVerwijderen