Rozen, Roos en roze, op de poef


Vanochtend deed ik mee aan Nederland in beweging 
toen ik ondertussen eens goed naar onze poef keek.
Het viel me ineens op hoe gezellig die er uit zag. 
Ik heb er niks aan gedaan, zo was het.

Ten eerste natuurlijk de twee rozen.
Wim kwam er gisteren mee thuis, 
hij had ze zelf geplukt uit zijn volkstuin.
Ik wist niet dat er al zo vroeg rozen bloeiden.
Ze zijn vannacht ook heel mooi opengegaan.
En ze ruiken echt heerlijk.

Daarnaast een stapeltje boeken, allemaal gekregen. 
Bovenop het boekenweekgeschenk van de familie Chabot.
Mijn seizoenen kleurenkaart, ik ben duidelijk een zomertype.
Wat waxinelichtjes in keramiekschaaltjes, ook al gekregen.
Een interieur-bieb-boek van Roos van 'Kopen zonder kijken'.
En de sjaal die ik aan het breien ben voor een vriendin.
Zo zacht en licht. Van alpaca en zijde. Ze wilde graag roze.


En de zon die naar binnen scheen. Feestje toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten