Uithuizig

Vanmiddag ga ik naar het Kerstconcert van het koor waar Wim in meezingt, en ik realiseer me dat ik de laatste tijd al wel veel voorstellingen en films heb gezien of van plan ben te gaan zien.

Misschien omdat de wereld zo een grote boze buitenwereld aan het worden is, dat ik graag een fijne avond meemaak en samen met iemand iets moois of ontroerends beleef. 

Toen we laatst bij Herman van Veen zaten zei ik ook tegen Wim dat ik me kon voorstellen dat mensen in tijden van oorlog juist naar een zangvoorstelling wilden of uit gingen dansen.

Eens even zien waar we allemaal geweest zijn: 

Herman van Veen, 
wat een mooie voorstelling was dat!!

Vortex, een Franse film over dementie, 
indrukwekkend en confronterend.

Met onze filmclub zagen we 
deze prachtige Marokkaanse film.

Met twee vriendinnen zag ik deze
leuke Nederlandse film.

Grappig dat in een van de eerste scenes 
op het nachtkastje het boek lag 
dat we met onze boekenclub lezen: 

Van harte aanbevolen!

Dit was ook echt een vrouwenfilm,
heel amusant, maar ook een tranentrekker.

Ik verheug me op dinsdag 
dan gaan we naar Hans Dorrestijn, 
'Het houdt een keer op'.

Donderdagmiddag ga ik met een vriendin
naar de VIP middagfilm: 'Neem me mee'. 

We hadden nog een koffieochtend op een heus kasteel,
we hebben met de kleinkids Sinterklaas ingehaald
en dan dus vanmiddag naar het Kerstconcert. 

Niet denken dat ik er dan ben hoor, 
want op tv en Netflix is er elke dag 
wel een mierzoete kerstfilm te zien,
en natuurlijk is daar dan ook 
het laatste seizoen van The Crown.
Ik hoef me niet te vervelen.

PS En als je je afvraagt waar ik al die tijd vandaan haal:
Ik weet het ook niet, maar ik ben ondertussen aan 
het breien, strijken, afwassen of poetsen.
Doe ik toch nog iets nuttigs...  

Net weer een truitje af voor onze kleindochter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten