Ik keek mijn ogen uit

 

'Mrs. Lowry and Son' vertelt het verhaal van de inmiddels gevierde Britse kunstenaar L.S. Lowry en de getroebleerde relatie met zijn aan bed gekluisterde, dominante moeder. Werkend als huurincasseerder mengt Lowry zich overdag tussen de fabriekswerkers op de straten van Salford. Zijn vrije uren besteedt hij aan het maken van zijn schilderijen en de zorg voor zijn moeder, die zijn artistieke ambities enkel bekritiseert. trailer


Het leuke was dat ik - uitgenodigd door een vriendin - 
voor deze film zomaar terecht kwam in Lochem 
in een kleine, schattige huiskamerbioscoop.

Ik keek mijn ogen uit. 
Een ruimte voor dertig mensen, 
gezellig opgesteld in allerlei zitjes 
met allemaal een eigen bijzettafeltje 
met een kaarsje en een glaasje met zoutjes. 
In de pauze kregen we allemaal iets lekkers, 
dat is inbegrepen bij de prijs van het kaartje.

Zo leuk dat deze mensen dit leuk vinden om te organiseren.
 Voor de mail met de filmagenda kun je je aanmelden bij 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten