Deze kaartjes knipoogden gewoon naar me!



Deze kartonnetjes met plaatjes vond ik in mijn kast.
Die heb ik vast bewaard omdat ze tegen me knipoogden.

Het lijkt me een soort spelletje, 
maar dat weet ik eigenlijk niet eens zeker.




De illustraties zijn natuurlijk nogal ouderwets,
maar misschien dat ik ze daarom juist zo leuk vind!

Ik denk dat ik met de kleinkinderen er een spelletje van maak:
Zoek alle plaatjes die rood zijn of alles wat wit met blauw is,
of alle dieren, servies, fruit, meubelstukken of speelgoed...
Afijn we verzinnen er wel wat mee!


3 opmerkingen:

  1. Het lijkt of wel op memory en ook op bingo. Wie de kaart vol heeft, heeft gewonnen. Veel speelplezier. Groet. Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend mooi en leuk die kaarten! Zuinig op zijn zo als je ongetwijfeld al vele jaren doet!
    Je kunt ze ook voor taaloefeningen gebruiken!
    Woorden waar de klinker "e"in zit, woorden beginnen met een "s", woorden met 1 of meer lettergrepen etc. etc..
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk!!! Dit lijkt heel erg op een spel dat mijn oma vroeger in de kast had. Daar zaten ook kleine kaartjes bij en die moest je dan bij dezelfde afbeelding op de grote kaart leggen. Er was ook een versie waarbij kinderen leerden associëren: de appel bij de peer, de schaar bij het garenklosje, de pop bij de beer, de pruimen bij de kersen enz.
    In dat geval zou het spel dus niet compleet zijn. Jammer hoor. Maar je kunt er zelf inderdaad ook leuke dingen mee bedenken.

    Groetjes, Hannie

    BeantwoordenVerwijderen