Huisjes πŸ’™πŸ’šπŸ’› πŸ’“πŸ’œ



Ik houd zoveel van huisjes!

Ik houd van geschilderde huizen, van huisjes als kapstok, als kunst, 
als koekjes, huisjes op een theedoek, een huis als kast, als hondenmandje, 
een rij huisjes op een vest, in een schoen, als sleutelhanger, als decoratie,
gehandwerkte huisjes, een huisje voor een speelplek of nachtkasje.

Huisjes verstild en simpel of uitbundig en gekleurd! 

Echt overal vind ik huisjes leuk.

Een huis is voor mij meer dan gewoon een gebouw.

Een huis is je thuis voelen, is eigen, is veilig,
met de mensen om je heen waar je van houdt 
en een plek om jezelf te zijn en je te uiten met 
wat je mooi vindt en waar je blij van wordt. 

Tenminste, dat zou het moeten zijn.
Ik heb ook altijd heel veel te doen met mensen 
die hun huis verliezen of moeten achterlaten
door oorlog en geweld. 

Natuurlijk, mensen zijn belangrijker dan materie, 
maar een huis en fijn wonen is voor ons allemaal 
zo essentieel voor ons welbevinden.

En daarom vind ik spullen in de vorm van huizen en huisjes
of versierd met huizen of huisjes gewoon bijna altijd leuk.
Het roept het 'fijn wonen gevoel' direct bij me op.  










1 opmerking: