Halfbroer of kleinzoon?


Bij het DNA onderzoek werd vermeld dat ik een match had 
met iemand die mijn halfbroer of kleinzoon zou zijn.

Een leuke halfbroer was ook niet weg geweest, maar 
ik wist al dat het DNA van onze kleinzoon ook onderzocht was.
Dus die match was niet echt een verrassing.

Maar wat ik wel verrassend vind
is dat ik voor 58% Engels zou zijn
en onze kleinzoon maar voor 3,6 %.

Natuurlijk, de familie van zijn vader doet ook mee,
maar dit vind ik wel een heel groot verschil.

Nu ben ik er vrij zeker van dat ik onze dochter zelf gebaard heb,
zij zal ook voor een (mijn) deel Engelse voorouders hebben.
Laten we het er op houden dat die 3,6% bij Marijn
dan zeker helemaal van mij moet komen! 
En een flink deel van de Scandinavische tak ook!



Ik word er steeds nieuwsgieriger door...
Ik houd jullie op de hoogte!


2 opmerkingen:

  1. Zo leuk dit. En spannend. Ik heb het ook gedaan en was ook voor een groot deel Engels. Ik wist dat niet, maar heb het altijd gevoeld

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu krijg ik ook zin om het een keer te doen, ik ben heel nieuwsgierig geworden.

    BeantwoordenVerwijderen