Dat geeft toch te denken


Mijn tante Joke had me al eens gevraagd of ik in mijn bescheiden stamboomonderzoek naar de Koopmannen geen Spanjaard ofzo was tegengekomen. Er zijn een heel stel familieleden met donkerbruine ogen en donker haar. Er was vast iemand uit het zuiden van Europa verantwoordelijk voor die kenmerken.

Nou, ik heb mijn DNA laten onderzoeken. Geen Zuid- Europese voorouder te vinden.

Misschien ergens een halve Pool of een Roemeense overoma, maar voor het merendeel ben ik Engels en ook een flink deel Scandinavisch.


Ik moet dus nodig op onderzoek uit. Wie weet ben ik wel voor een deel Schots. 
Dat zou ik pas superleuk vinden! Met zo'n Schotse clan in mijn geschiedenis! Zeker met die knappe Jamie Fraser als aardig voorbeeld, maar ik draaf door!

Misschien door mijn Engelse voorouders, zie ik nu steeds mooie Engelse kunstfoto's. 

Zoals deze hieronder, waarvan de maker anoniem is. Dat geeft toch te denken.... 


Een mysterieuze kunstenaar heeft sculpturen gemaakt
met natuurstenen hoog tussen de heuvels van het Engelse Lake District.

Deze stenen cirkel kadert het uitzicht op Borrowdale.

Foto: Borrowdale-Instituut


2 opmerkingen:

  1. Jaaaa, van Jamie Fraser wil ik ook wel familie zijn! Leuk dat je een DNA onderzoek hebt laten doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan de kunstenaar..Andy Goldsworthy zijn.Ik heb een kunstboek van hem en een film over hem.Zeker weten doe ik het niet.

    BeantwoordenVerwijderen