Een vrolijk en kleurrijk doorkijkje!

 


Francis Campbell Boileau Cadell

'Croft House'

Elke week op vrijdag
(sorry, twee dagen te laat vandaag)
plaats ik een 'woon' schilderij,
waarop je een woonhuis, of meerdere woonhuizen,
een fijne woonsfeer of een interieur kunt zien.

Ik geniet van huiselijkheid, fijn wonen en thuiskomen.
En zeker ook als dat mooi is verbeeld door een schilder.

Ik weet niet precies wanneer dit schilderij is gemaakt,
maar deze Schotse Kunstschilder is overleden in 1937.
Dus is schat in dat het van rond de eeuwwisseling is.
Als dan zie hoe kleurrijk dit doorkijkje
van de ene naar de ander woonkamer er uit ziet,
hoop ik dat hij het ook naar waarheid heeft geschilderd.
Wat een vrolijke, ruime, luchtige en lichte sfeer,
met de verschillende kleuren op de wanden,
de motieven op de gordijnen en vloerkleden
De bloemen erbij en de luchtige meubels.

Daar denk je toch niet als eerste aan
bij zo'n antieke inrichting!
Ik word er wel blij van.

1 opmerking:

  1. Wat een heerlijk huis, zo met deze kleuren, voelt als een warme deken. Grt petra

    BeantwoordenVerwijderen