Ik maak geen reclame voor geldverstrekkers!!


Onlangs werd ik gebeld en gemaild door een bloglezeres die op mijn blog een bericht had gelezen over een geldverstrekker en ze vroeg zich af of dat een goede te vertrouwen partij was. Ze zei er bij dat dacht dat als het op mijn blog stond dat het dan vast wel 'goed' zou zijn...

He? Wat? 

Wat blijkt er te zijn gebeurd?

Zo'n geldverstrekkende partij heeft gemeend onder een paar blogberichten van mij reclame te moeten maken bij de opmerkingen die je onder elke bericht kunt achterlaten. Ongevraagd natuurlijk en zeker niet door mij aanbevolen. Ik ben tegen geld lenen! Behalve als het echt noodzaak zou zijn. Ik vind dat je beter kunt sparen dan lenen, maar dit terzijde... 

Direct toen ik het zag / ontdekte heb ik deze 'aanbieding / oplichterij / spam' direct verwijderd, maar deze bloglezeres had het toch al gezien en het leek haar wel wat, gezien haar plannen om een tweede huis in Frankrijk te kopen waar ze eigen geld voor moest meebrengen.

Ik wist niet hoe snel ik haar uit haar hoofd kon praten dat ik er niets, maar dan ook echt helemaal niets, mee van doen heb. 

Ik vind dat zo naar dat zo'n aardige bloglezeres zo'n partij gelooft omdat ze vertrouwen heeft in mij en in wat ik schrijf en dat deze partij daar grof gebruik van denkt te kunnen maken.

Dus, ik hoop dat niet iemand anders hier ingestonken is. Ik zou het me aantrekken als mensen de dupe zijn geworden van dit soort louche praktijken via mijn blog. 

En ik wil hier nog even benadrukken dat ik geen reclame maak voor dit soort rotzooi. Trouwens ik krijg nooit betaald voor de dingen die ik schrijf over producten of dingen waar ik enthousiast over ben.

Het enige op dat gebied is dat ik een lijstje met favoriete boeken aan de rechterzijde van mijn blog heb staan, daar krijg ik geloof ik eens per jaar van Bol.com een paar euro voor als mensen via zo'n click daar een boek bestellen. 

Overigens zal ik mensen altijd aanmoedigen om hun boeken in de plaatselijke boekhandel te kopen, om die te ondersteunen. Bol.com redt zich wel. Maar er zijn situaties dat zo'n on-line bestelling superhandig is, en een boek via Bol.com is beter dan helemaal geen boek.

Kortom: Leen geen geld! En helemaal niet bij zo'n louche partij, die zich op mijn blog nestelt. En ik krijg geen geld van partijen om reclame te maken voor wat dan ook!



Zo, het is maandagochtend, de zon schijnt hier, ik heb net een lekker kopje koffie op en ik ga zo even een eindje fietsen. 

Dat is beter dan me druk maken om dit soort narigheid.

Mooie dingen genoeg om gratis van te genieten, kijk eens naar deze boom vol bloesem op een hofje hier in Zutphen!

 Fijne dag allemaal!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten